Literatuur

  • De Fraine, B., Vandecandelaere, M.,  Verschueren, K., Colpin, H., Ghesquière, P., Flamez, E., De  Jaeger, K., Gevaert, G., Thys, A., Van de Goor, M., & Wissels, S. (2019). Module 7: Verschillen tussen leerlingen in onderwijs. In J. Elen & A. Thys (Eds.), Leren in maatschappelijk betrokken onderwijs: Basisinzichten voor leraren nu en in de toekomst (pp. 271-313). Leuven, België: Universitaire Pers Leuven.

  • Hattie, J., & Timperley, H. (2007). The power of feedback. Review of educational research, 77(1), 81-112.

  • Studieadvies Katholieke Universiteit Leuven (2009). Studiemethode [Brochure]. Leuven: Studieadvies Katholieke Universiteit Leuven.
  • Vansteenkiste, M., Sierens, E., Goossens, L., Soenens, B., Dochy, F., Mouratidis, A., & Beyers, W. (2012).  Identifying configurations of perceived teacher autonomy support and structure: Association with self-regulated learning, motivation and problem behavior. Learning and Instruction, 22, 431-439.

  • Vansteenkiste, M., Sierens, E., Soenens, B., & Lens, W. (2007). Willen, moeten en structuur in de klas:  over het stimuleren van een optimaal leerproces. Begeleid zelfstandig leren, 16, 37-58.

  • Winkels & Hoogeveen (2014). Het didactische werkvormenboek: variatie en differentiatie in de praktijk. Assen: Uitgeverij Koninklijke Van Gorcum.